Które filmy Bunuela uważacie za najlepsze?
Moje typy:
1. Szymon Pustelnik
2. Anioł zagłady
3. Widmo wolności
4. Viridiana
5. Dyskretny urok burżuazji
(nie biorąc pod uwagę "Psa...")
1. Anioł zagłady
2. Szymon Pustelnik
3. Mroczny przedmiot pożądania
4. Viridiana
5. Nazarin
(również - nie biorąc pod uwagę "Psa...")
1. "Anioł zagłady"/"Złoty wiek"
2. "Dyskretny urok burżuazji"
3. "Mroczny przedmiot pożądania"
4. "Szymon Pustelnik"
5. "Widmo wolności"
Sporo jeszcze nie widziałem, ale nich będzie. Najwyżej później zmienię.
1. Nazarin
2. Viridiana
3. Szymon Pustelnik
4. Anioł zagłady
5. Piękność dnia
Według mnie wszystkie filmy Bunuela są świetne:) Moje typy:
1.Mroczny przedmiot pożądania
2.Widmo Wolności
3.Piękność dnia
4.Dyskretny urok burżuazji
5.Tristana
moim numerem 1 jest Anioł Zagłady, taki dziwny, niepokojący film, nie zestarzał się ani trochę; 2 miejsce Dyskretny urok burżuazji
Po długim i głębokim namyśle :
1.Mroczny przedmiot pożądania
2.Dyskretny urok burżuazji
3.Droga mleczna
4.Widmo wolności
5.Piękność dnia
aktualizacja
TOP 5
1. Nazarin
2. Viridiana
3. Szymon Pustelnik
4. Mroczny przedmiot pożądania
5. Anioł zagłady
1.Viridiana
2.Dziennik panny służącej
3.Widmo wolności
4.Anioł zagłady
5.Dyskretny urok burżuazji
np;
1.SZYMON PUSTELNIK
2.DYSKRETNY UROK BURŻUAZJI
3.VIRIDIANA
4.ZŁOTY WIEK
5.TRISTANA
ewentualnie;
1.LAS HURDES
2.ZAPOMNIANI
3.ON
4.PIĘKNOŚĆ DNIA
5.WIMO WOLNOŚCI
a może;
:):);)
1. Nazarin - 7/10
2. Viridiana - 7/10
3. Anioł zagłady - 7/10
4. Tristana - 7/10
5. Dyskretny urok burżuazji - 7/10
6. Pięknośc dnia - 7/10
7. Droga mleczna - 6/10
8. Dziennik panny służącej - 6/10
Szorty:
1. Pies andaluzyjski - 7/10
2. Szymon pustelnik - 7/10
Równy kolo.
W planach: Mroczny przedmiot pożądania, Widmo wolności.
Baaardzo równy. Dlatego jest problem, ale spróbujmy.
1. Viridiana
2. Widmo wolności
3. Nazarin
4. Anioł zagłady
5. Mroczny przedmiot pożądania
6. Dyskretny urok burżuazji
7. Szymon Pustelnik
8. Piękność dnia
9. Zapomniani
10. Droga mleczna
11. Tristana
12. Dziennik panny służącej
13. Zbrodnicze życie Archibalda de la Cruz
14. Pies andaluzyjski
15. Złoty wiek
16. Marzenie jedzie tramwajem
17. Brutal
18. Ziemia Hurdów
To może mój TOP. Wielu filmów jeszcze nie widziałem, ograniczę się do zrobienia TOP 5.
1. Viridiana
2. Widmo wolności
3. Mroczny przedmiot...
4. Tristana
5. Szymon Pustelnik
No i podpisuję się że baaardzo równy ;) (pod względem poziomu, bo treść trochu mu ewoluowała przez lata).
1. widmo wolnosci
2. dyskretny urok burzuazji
3. droga mleczna
4. szymon pustelnik
5. smierc w ogrodzie
1. El Angel exterminador
2. Viridiana
3. Simón del desierto
4. Le Charme discret de la bourgeoisie
5. Belle de jour
1.Piękność dnia 10/10
2.Viridiana 9/10
3.Dyskretny urok burżuazji 9/10
4.Widmo wolności 8/10
5.Anioł zagłady 8/10
--------------------------------
6.Mroczny przedmiot pożądania 8/10
7.Zapomniani 8/10
8.On 8/10
9.Nazarin 7/10
10.Szymon Pustelnik 7/10
11.Dziennik panny służącej 7/10
12.Zbrodnicze życie Archibalda 7/10
13.Tristana 7/10
14.Droga mleczna 7/10
15.Złoty wiek 5/10
1. Nazarin 8+/10
2. Dyskretny urok burżuazji 7/10
3. Pięknosć dnia 7/10
4. Viridiana 7/10
5. Szymon pustelnik 7/10
6. Pies andaluzyjski 6/10
7. Złoty wiek 6/10
1. Widmo Wolności 9/10
2. Viridiana 9/10 / Droga Mleczna 9/10
4. Anioł Zagłady 9/10
5. Dyskretny Urok Burżuazji 8/10
-------------------------------------
6. Szymon Pustelnik 8/10
7. Pies Andaluzyjski 8/10
8. Nazarin 8/10
9. Mroczny Przedmiot Pożądania 8/10
10. Zapomniani 8/10
11. Pięknośc Dnia 8/10
12. Złoty Wiek 7/10
13. Ziemia Hurdów 6/10
14. Tristana 6/10
15. Dziennik Panny Służacej 6/10
W planach mam jeszcze: "Zbrodnicze życie...", "El" i "Marzenie jeździ tramwajem".
LP tytuł filmu śr. arytm. głosy
1 Viridiana 8,29 17
2 Mroczny przedmiot pożądania 8,13 15
3 Nazarín 8,17 12
4 Dyskretny urok burżuazji 7,94 18
5 Anioł zagłady 7,88 16
6 Widmo wolności 7,90 10
7 Piękność dnia 7,59 17
8 Ziemia Hurdów 7,50 6
9 Zapomniani 7,18 11
10 Droga mleczna 7,10 10
11 Złoty wiek 6,80 10
12 Dziennik panny służącej 6,83 6
13 Zbrodnicze życie Archibalda de la Cruz 6,67 3
14 Tristana 6,33 9
Krótkometrażowe:
Pies andaluzyjski 7,97 30
Szymon Pustelnik 7,90 10
1. Piękność dnia
2. Dyskretny urok burżuazji
3. Mroczny przedmiot pożądania
4. Tristana
5. dziennik panny służącej
Aktualizacja:
LP tytuł filmu śr. arytm. głosy
1 Viridiana (1961) 8,25 36
2 Dyskretny urok burżuazji (1972) 8,09 34
3 Mroczny przedmiot pożądania (1977) 8,12 26
4 Anioł zagłady (1962) 7,97 32
5 Nazarín (1959) 8,12 17
6 Widmo wolności (1974) 7,96 24
7 Piękność dnia (1967) 7,78 27
8 Szymon Pustelnik (1965) 7,79 24
9 Zapomniani (1950) 7,40 20
10 Złoty wiek (1930) 7,28 18
11 Dziennik panny służącej (1964) 7,33 12
12 Droga mleczna (1969) 7,12 17
13 On (1953) 7,50 6
14 Zbrodnicze życie Archibalda de la Cruz (1955) 6,83 6
15 Tristana (1970) 6,33 15
16 Marzenie jedzie tramwajem (1954) 5,33 6
Krótkometrażowe:
1 Pies andaluzyjski (1929) 7,92 51
2 Ziemia Hurdów (1933) 7,40 10
Aktualizacja:
LP tytuł filmu śr. arytm. głosy
1 Viridiana (1961) 8,16 63
2 Dyskretny urok burżuazji (1972) 8,11 57
3 Widmo wolności (1974) 7,91 47
4 Anioł zagłady (1962) 7,81 57
5 Piękność dnia (1967) 7,82 51
6 Mroczny przedmiot pożądania (1977) 7,82 50
7 Nazarin (1959) 7,86 29
8 Zapomniani (1950) 7,72 39
9 Szymon Pustelnik (1965) 7,66 50
10 On (1953) 7,41 17
11 Złoty wiek (1930) 7,14 42
12 Dziennik panny służącej (1964) 7,18 28
13 Droga mleczna (1969) 7,07 30
14 Tristana (1970) 6,92 26
15 Zbrodnicze życie Archibalda de la Cruz (1955) 6,95 21
16 Dziewczyna z wyspy (1960) 7,00 10
17 Przygody Robinsona Crusoe (1954) 6,00 8
18 Brutal (1953) 6,00 9
19 Śmierć w ogrodzie (1956) 6,00 12
20 Marzenie jedzie tramwajem (1954) 5,94 17
21 Wzgórza wichrów (1954) 5,00 7
22 Suzana (1951) 5,10 10
Krótkometrażowe:
Pies andaluzyjski (1929) 7,92 77
Ziemia Hurdów (1933) 7,33 27
Aktualizacja:
LP tytuł filmu śr. arytm. głosy
1. Viridiana (1961) 8,12 102
2. Dyskretny urok burżuazji (1972) 7,93 96
3. Anioł zagłady (1962) 7,91 93
4. Piękność dnia (1967) 7,78 87
5. Widmo wolności (1974) 7,78 73
6. Nazarin (1959) 7,84 56
7. Mroczny przedmiot pożądania (1977) 7,73 88
8. Zapomniani (1950) 7,76 59
9. On (1953) 7,41 27
10. Tristana (1970) 7,07 55
11. Złoty wiek (1930) 6,98 66
12. Zbrodnicze życie Archibalda de la Cruz (1955) 7,05 37
13. Droga mleczna (1969) 7,00 51
14. Dziennik panny służącej (1964) 6,96 48
15. Dziewczyna z wyspy (1960) 6,44 16
16. Gorączka w El Pao (1959) 6,09 11
17. Przygody Robinsona Crusoe (1954) 6,00 19
18. Brutal (1953) 5,80 15
19. Lekkoduch (1949) 5,58 12
20. Marzenie jedzie tramwajem (1954) 5,68 22
21. Śmierć w ogrodzie (1956) 5,68 25
22. Suzana (1951) 4,73 11
Krótkometrażowe:
1. Pies andaluzyjski (1929) 7,78 116
2. Szymon Pustelnik (1965) 7,70 84
3. Ziemia Hurdów (1933) 7,25 40
1 Widmo wolności 9
2 Dyskretny urok burżuazji 9
3 Pies andaluzyjski 9
4 Anioł zagłady 8
5 Viridiana 8
6 Droga mleczna 7
7 Mroczny przedmiot pożądania 7
8 Nazarin 7
9 Szymon pustelnik 6
10 Piękność dnia 6
11 Złoty wiek 5
12 Dziennik panny służącej 5
1. Anioł zagłady 10
2. Droga mleczna 10
3. Szymon Pustelnik 10
4. Viridiana 10
5. Dyskretny urok burżuazji 9
Widziałem jeszcze: Widmo wolności, Mroczny przedmiot pożądania, Pies andaluzyjski, Piękność dnia, Dziennik panny służącej, Tristana.
1. Szymon Pustelnik - 9/10
2. Viridiana - 9/10
3. Dyskretny urok burżuazji - 9/10
4. Anioł zagłady - 8/10
5. Piękność dnia - 8/10
W planach "Widmo wolności".
Bez Psa i Szymona
1. Nazarin
2. Anioł zagłady
3. Dyskretny urok burżuazji
4. Viridiana
5. Widmo wolności
6. Złoty wiek
7. Zapomniani
8. Piękność dnia
9. Droga mleczna
10. Tristana
11. Zbrodnicze życie Archibalda de la Cruz
12. Mroczny przedmiot pożądania
13. Brutal
14. Przygody Robinsona Crusoe
15. Dziewczyna z wyspy
16. Dziennik panny służącej
1. Pies andaluzyjski - 8/10
2. Anioł zagłady - 7/10
3. Dyskretny urok burżuazji - 7/10
4. Piękność dnia - 6,5/10
5. Złoty wiek - 6/10
6. Widmo wolności - 5,5/10
7. Szymon Pustelnik - 5/10
8. Mroczny przedmiot pożądania 3/10
1 - Mroczny przedmiot pożądania - 10
2 - Pies Andaluzyjski - 9
3 - Widmo wolności - 9
4 - Piękność dnia - 8
5 - Dyskretny urok burżuazji - 8
6 - Szymon pustelnik - 7
7 - Zbrodnicze życie Archibalda de la Cruz - 7
8 - Viridiana - 7
9 - Dziennik panny służącej - 7
10 - Brutal - 7
11 - Tristana - 6
12 - Złoty wiek - 6
13 - Ziemia Hurdów - 6
14 - Suzana - 6
15 - Wichrowe wzgórza - 6
16 - Jutrzenka - 5
17 - Droga mleczna - 5
18 - Anioł zagłady - 3
Update
1 - Mroczny przedmiot pożądania - 10
2 - Pies Andaluzyjski - 9
3 - Widmo wolności - 9
4 - Piękność dnia - 8
5 - Dyskretny urok burżuazji - 8
6 - Brutal - 7
7 - Zbrodnicze życie Archibalda de la Cruz - 7
8 - Viridiana - 7
9 - Dziennik panny służącej - 7
10 - Szymon pustelnik - 7
11 - Dziewczyna z wyspy - 7
12 - Zapomniani. Los Olvidados - 7
13 - Tristana - 6
14 - Złoty wiek - 6
15 - Marzenie jedzie tramwajem - 6
16 - Ziemia Hurdów - 6
17 - Kobieta bez miłości - 6
18 - Suzana - 6
19 - El - 6
20 - Wichrowe wzgórza - 6
21 - Przygody Robinsona Crusoe - 6
22 - Śmierć w ogrodzie - 5
23 - Jutrzenka - 5
24 - Droga mleczna - 5
25 - Schody do nieba - 5
26 - Nazarin - 5
27 - El Gran Calavera - 5
28 - Gran Casino - 5
29 - Anioł zagłady - 4
Top 5 filmów pełnometrażowych:
1. Dyskretny urok burżuazji
2. Viridiana
3. Anioł zagłady
4. Piękność dnia
5. Widmo wolności
1. Viridiana 9/10
2. Mroczny przedmiot pożądania 8/10
3. Szymon Pustelnik 8/10
4. Piękność dnia 7/10
5. Nazarin 7/10
6. Dyskretny urok burżuazji 6/10
7. Anioł zagłady 5/10
8. Pies Andaluzujski 4/10