Które filmy Kurosawy uważacie za najlepsze? Proszę, wymieńcie je tu w kolejności od najlepszego do najgorszego.
Na dzień dzisiejszy, moje TOP 10 wygląda w sposób następujący:
1. Rashomon
2. Siedmiu samurajów
3. Ran
4. Tron we krwi
5. Rudobrody
6. Straż przyboczna
7. Pijany anioł
8. Piętno śmierci
9. Sobowtór
10. Zbłąkany pies
1. siedmiu samurajow
2. rashomon
3. straz przyboczna
4. sobowtor
5. zblakany pies
6. na dnie
7. ran
8. rudobrody
9. niebo i pieklo
10. pietno smierci
ale to nie jest lista 'od najlepszego do najgorszego', bo wszystkie (oraz 'pijany aniol', 'tron we krwi' i 'dersu uzala', ktore sie nie zalapaly) uwazam za arcydziela, ktore tak naprawde ciezko ze soba porownac. tylko pierwsza trojka jest u mnie od lat niezmienna, reszta zalezy od tego, jak dobrze dany film pamietam :)
Z 17 filmów które oglądałem bardzo trudno stworzyć 10 najlepszych bo wszystkie mi się niezmiernie podobały , mimo to podaje swoje typy:
1. Siedmiu samurajów
2. Straż przyboczna
3. Rudobrody
4. Rashômon
5. Dersu Uzala
6. Ran
7. Zbłąkany pies
8. Pijany anioł
9. Sny
10. Niebo i piekło
1. Ran
2. Ukryta forteca
3. Tron we krwi
4. Rashomon
5. Sobowtor
6. Siedmiu samurajow
7. Straz przyboczna
6. Sanjuro
Poza tym widizlaem jeszcze sagi o judo, dreams, zblakany pies ale nie umieszcam w top 10 bo jakos mi nie przypadly do gustu.
A tak poza tym to ze smutkiem stwierdzam ze dzis obejrzaelm straz przyboczna i byl to juz ostatni samurajski film kurosawy ktorego nie ogldalem. I co jat eraz bede ogladal? :-( :P
ja przez bardzo długi czas, poza "Siedmioma samurajami" z jego dzieł nie obejrzałem raczej nic:(
Pozdrawiam;)
1. Ran
2. Siedmiu samurajów
3. Rashomon
4. Rudobrody
5. Na dnie
6. Straż przyboczna
7. Tron we krwi
8. Madadayo
9. Sny
10. Sanjuro
PS: Nic więcej nie widziałem!
tak Kurosawa... dla mnie to najwybitniejszy reżyser w historii. obecnie robię przegląd wszystkich jego 30 filmów. jak narazie (widziałem je wcześniej) najlepsza trójka to 1 Zbłąkany Pies 2 Straż Przyboczna i Ran
Pomijając kilka ewidentnie słabszych filmów ("Saga o dżudo 2", "Najpiękniejsza", "Żyję w strachu") zdecydowanej większości dzieł Kurosawy niewiele mam do zarzucenia. Ten reżyser właściwie nigdy nie hybiał. Mogę wyszczególnić trójkę moich ulubionych filmów, będą to "Siedmiu samurajów", "Sobowtór" i "Rashomon", może jeszcze "Straż przyboczna", a dalej po kolei:
- Rudobrody
- Piętno śmierci
- Zbłąkany pies
- Niebo i piekło
- Dersu Uzała
- Idiota
- Ukryta forteca
- Tron we krwi
No więc...
1. "Siedmiu samurajów"
2. "Rashomon"
3. "Tron we krwi"
4. "Ran"
5. "Straż przyboczna"
6. "Ukryta forteca"
6. "Sny"
Więcej filmów nie widziałem.
1. Tron we krwi
2. Siedmiu samurajów
3. Straż przyboczna
4. Rashomon
5. Ukryta forteca
6. Sanjuro
7. Zbłąkany koń
8. Sobowtór
9. Pijany anioł
10. Ran
1. Siedmiu Samurajów
2. Rudobrody
3. Dersu Uzała
4. Yojimbo
5. Tron we Krwi
6. Sanjuro
7. Rashomon
8. Idiota
9. Zbłąkany Pies
10. Pijany Anioł
Reszty jak na razie nie widziałem.
8, 9 i 10 do mnie nie trafiły i się wynudziłem.
1. Siedmiu Samurajów
2. Yojimbo
3. Zbłąkany Pies
4. Ran
5. Piętno Śmierci
6. Rashomon
7. Ukryta Forteca
8. Sanjuro - Samuraj z Nikąd
9. Pijany Anioł
10. Tron we Krwi
Żaden jednak film Kurosawy nie dostał ode mnie, jak na razie, poniżej 8/10.
Ty Uzi zamiast posądzać nas o niecne czyny sam umieściłbyś swój Top.. A, zapomniałem, oglądałeś zawrotną ilość 3 filmów Kurosawy ;-).
I gdzie sie tak spieszysz..aż 12. Zapomnisz w jakim filmie Mifune grał kogo ,pomylisz Rudubrodego z Samurajem. I co wtedy? ;)
Ja mam w tej chwili aż(;)) 4 filmy ,Tron we Krwi i Ran czekają
1.Siedmiu SAmurajów
2.Rashomon
3.Rudobrody
4.Straż Przyboczna
Miałeś oszczędzać jego filmografię, a tu szykujesz się do maratonu blisko 10 filmów Akiry w miesiąc ;-).
Może przesadziłem z tym "do końca kwietnia". Jak teraz widzę moją kolejkę (60 filmów) , a w tym Kurosawa, Bogart, De Niro, Hoffman to aż ręce zacieram.
A swoją drogą nie mam pojęcia. Oglądałem go bardzo dawno, a w dodatku niemal tuż po Siedmiu Samurajach czy Straży Przybocznej, wydawało mi się, że odstawał od nich nieco. Film do odświeżenia, podobnie jak Rashomon, którego także jakoś za nisko umieściłem.
A Garret - co ma znaczyć to per pani? Ale skoro nie do mnie, to nie odpowiadam.
1. Siedmiu samurajów
2. Rashomon
3. Ran
4. Straż przyboczna
5. Dersu Uzala
6. Zbłąkany pies
7. Tron we krwi
8. Sobowtór
9. Ukryta forteca
10. Rudobrody
Ciężko tak od najlepszego do najgorszego bo wszystkie, które obejrzałam to arcydzieła i równie cudowne ale moje top 8 (bo aktualnie tyle filmów Kurosawy widziałam) to:
1. Ran
2. Rashomon
3. Siedmiu samurajów
4. Rudobrody
5. Straż przyboczna
6. Sny
7. Tron we krwi
8. Sobowtór
Na razie tylko te samurajskie:
1. Siedmiu samurajów
2. Ran
3. Tron we krwi
4. Straż przyboczna
5. Rashomon
6. Ukryta forteca
7. Sanjuro
Trudno mi uporządkować według kolejności wszystkie filmy Kurosawy, ale gdybym zrobil taką listę na szczycie na pewno znalazłyby się filmy takie jak „Siedmiu Samurajów”, „Ran”, „Tron we Krwi” czy „Straż przyboczna”. No i zapewne „Rashomon” moja największa zaległość w kwesti Kurosawy, ale niedługo już będzie nadrobiona i może wtedy spróbuje ułożyć ranking Top 10 jego filmów.
Oto moje top 10 Akira Kurosawy:
1. Siedmiu samurajów (1954)
2. Rashômon (1950)
3. Straż przyboczna (1961)
4. Ran (1985)
5. Tron we krwi (1957)
6. Piętno śmierci (1952)
7. Sanjuro - samuraj znikąd (1962)
8. Pijany anioł (1948)
9. Zbłąkany pies (1949)
10. Sobowtór (1980)
jeszcze nie widziałem wszystkiego wiec ranking może ulec zmianie
Up-to-date.
1. Siedmiu samurajów (1954) - 10/10
2. Ran (1985) - 9/10
3. Tron we krwi (1957) - 9/10
4. Niebo i piekło (1963) - 9/10
5. Zły śpi spokojnie (1960) - 9/10
6. Straż przyboczna (1961) - 8/10
7. Rashômon (1950) - 8/10
8. Ukryta forteca (1958) - 8/10
9. Tsubaki Sanjûrô (1962) - 7/10
10. Sobowtór (1980) - 7/10
11. Zbłąkany pies (1949) - 7/10
12. Piętno śmierci (1952) - 6/10
13. Rudobrody (1965) - 6/10
14. Pijany anioł (1948) - 6/10
15. Sny (1990) - 6/10
16. Dersu Uzala (1975) - 5/10
17.
1. Rudobrody 9/10
2. Rashomon 8+/10
3. Straż przyboczna 8+/10
4. Pijany anioł 8/10
5. Samuraj znikąd 8/10
6. Tron we krwi 7/10
7. Sobowtór 7/10
8. Idiota 4/10
Aktualizacja:
1. Rudobrody 9/10
2. Rashomon 8+/10
3. Zbłąkany pies 8+/10
4. Straż przyboczna 8/10
5. Siedmiu samurajów 8/10
6. Pijany anioł 8/10
7. Samuraj znikąd 7/10
8. Tron we krwi 7/10
9. Sobowtór 7/10
10. Idiota 4/10
Mniej więcej taka kolejność
1.Rashmon
2.Ukryta forteca
*.Straż przyboczna
*.7 samurajów
5.Ran
6.Tron we krwi
7.Rudobrody
8.Pijany anioł
1. Na dnie (1957)
2. Tron we krwi (1957)
3. Rashômon (1950)
4. Sobowtór (1980)
5. Siedmiu samurajów (1954)
Pozdrawiam
1.Rashomon 10+/10
2.Siedmiu Samurajów 10/10
3.Ran 10/10
4.Niebo i piekło 9+/10
5.Piętno śmierci 9+/10
6.Tron we krwi 9/10
7.Straż przyboczna 8+/10
8.Dersu Uzala 8+/10
9.Zbłąkany pies 8+/10
10.Zły śpi spokojnie 8+/10
11.Sobowtór 8+/10
12.Pijany anioł 8+/10
13.Sanjuro - samuraj znikąd 7+/10
14.Rudobrody 7/10
15.Dodes ka den 7/10
16.Ukryta forteca 6+/10
17.Sny 6/10
1. Siedmiu samurajów 10/10
2. Piętno śmierci +9/10
3. Rashomon +9/10
4. Dersu Uzala 9/10
5. Straż przyboczna 9/10
6. Żyję w strachu +8/10
7. Ran +8/10
8. Tron we krwi 8/10
9. Pijany anioł 8/10
10. Sierpniowa rapsodia 8/10
11. Niebo i piekło 8/10
12. Skandal 8/10
13. Zbłąkany pies 8/10
14. Zły śpi spokojnie 8/10
15. Ukryta forteca 7/10
16. Sobowtór 7/10
17. Rudobrody 7/10
18. Na dnie 7/10
19. Madadayo +6/10
20. Sanjuro - samuraj znikąd 6/10
21. Idiota 4/10
22. Sny 4/10
23. Dodes'ka-den 3/10
1. Niebo i piekło - 9+/10
2. Zły śpi spokojnie - 9+/10
3. Ran - 9+/10
4. Piętno śmierci - 9+/10
5. Rashômon - 9+/10
6. Dersu Uzała - 8+/10
7. Straż przyboczna - 8+/10
8. Siedmiu samurajów - 8+/10
9. Pijany anioł - 8+/10
10.Tron we krwi - 7/10
11.Ukryta forteca - 7/10
12.Sobowtór - 7/10
13.Dodes'ka-den - 7/10
14.Sanjuro - samuraj znikąd - 7/10
15.Rudobrody - 6/10
16.Zbłąkany pies - 5/10
W planach: Na dnie.
"+" znaczy, że Ulubiony
Aktualizacja:
1. Niebo i piekło - 9+/10
2. Zły śpi spokojnie - 9+/10
3. Ran - 9+/10
4. Piętno śmierci - 9+/10
5. Rashômon - 9+/10
6. Dersu Uzała - 8+/10
7. Straż przyboczna - 8+/10
8. Siedmiu samurajów - 8+/10
9. Pijany anioł - 8+/10
10.Tron we krwi - 7/10
11.Ukryta forteca - 7/10
12.Sobowtór - 7/10
13.Dodes'ka-den - 7/10
14.Sanjuro - samuraj znikąd - 7/10
15.Rudobrody - 6/10
16.Zbłąkany pies - 5/10
17.Pojedynek w ciszy - 5/10
Od najlepszego:
1. Rashomon
2. Siedmiu samurajów
3. Ran
4. Tron we krwi
5. Piętno śmierci
6. Niebo i piekło
7. Straż przyboczna
8. Sobowtór
9. Ukryta forteca
10. Dersu Uzala
11. Rudobrody
12. Na dnie
13. Dodes'ka-den
14. Pijany anioł
15. Sny
16. Zbłąkany pies
17. Zły śpi spokojnie
18. Sanjuro - samuraj znikąd
19. Madadayo
20. Sierpniowa rapsodia
21. Skandal
22. Nie żałuję swej młodości
23. Pojedynek w ciszy
24. Idiota
25. Ci, którzy nadepnęli tygrysowi na ogon
26. Cudowna niedziela
27. Żyję w strachu
28. Saga o dżudo
29. Saga o dżudo 2
1. Ran.
2. Rashomon.
3. Siedmiu samurajów.
4. Straż przyboczna.
5. Tron we krwi.
6. Dersu Uzala.
7. Niebo i piekło.
8. Rudobrody.
9. Sobowtór.
10. Zbłąkany pies.
1.Kakushi toride no san akunin
2.Shichinin no Samurai
3.Ran
4.Yojimbo
5.Kumonosu jô
6.Yume
7.Tsubaki Sanjûrô
8.Rashômon
9.Hachi-gatsu no kyôshikyoku
10.Kagemusha
1. Straż przyboczna (Yojimbo)*
2. Siedmiu samurajów (Shichinin no Samurai)*
3. Rashômon*
4. Rudobrody (Akahige)*
5. Niebo i piekło (Tengoku to jigoku)*
6. Tron we krwi (Kumonosu jô)*
7. Ukryta forteca (Kakushi toride no san akunin)*
8. Piętno śmierci (Ikiru)*
9. Ran*
10. Sanjuro - samuraj znikąd (Tsubaki Sanjurô)*
11. Skandal (Shubun)*
12. Madadayo*
13. Pojedynek w ciszy (Shizukanaru ketto)*
14. Sierpniowa rapsodia (Hachi-gatsu no kyôshikyoku)*
15. Dersu Uzała (Dersu Uzala)
16. Zbłąkany pies (Nora inu)
17. Pijany anioł (Yoidore tenshi)
18. Cudowna niedziela (Subarashiki nichiyobi)
19. Na dnie (Donzoko)
20. Zły śpi spokojnie (Warui yatsu hodo yoku nemuru)
21. Sobowtór (Kagemusha)
22. Idiota (Hakuchi)
23. Sny (Yume)
24. Dodes'ka-den (Dodesukaden)
25. Żyję w strachu (Ikimono no kiroku)
26. Ci, którzy nadepnęli tygrysowi na ogon (Tora no o wo fumu otokotachi)
27. Saga o dżudo (Sugata Sanshiro)
28. Nie żałuję swojej młodości (Waga Seishun ni Kuinashi)
29. Saga o dżudo 2 (Zoku Sugata Sanshiro)
30. Najpiękniejsza (Ichiban utsukushiku)
*ulubione
Niestety nigdzie nie mogłem się doszukać filmu "Koń(Uma)" i napisów do "Ci, którzy tworzą jutro (Asu o tsukuru hitobito)", więc musiałem sobie na razie odpuścić te dwie pozycje.
Ktoś z was może miał więcej szczęścia i udało mu się obejrzeć którąś z nich?
Różne gatunki, rózne dziedziny, ale gust zawsze ten sam :)
1. Matrix
2. Pianista
3. Dzień świra
4. Taxi
5. Taxi 2
6. Między piekłem a niebiem
7. Wyspa
8. Jaś fasola Nadciąga totalny kataklizm
9. Ogniem i mieczem
10. Taxi 3